Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 19 gevonden artikelen
 
 
  Neuroimaging and the school-based assessment of traumatic brain injury
 
 
Titel: Neuroimaging and the school-based assessment of traumatic brain injury
Auteur: Jantz, Paul B.
Bigler, Erin D.
Verschenen in: NeuroRehabilitation
Paginering: Jaargang 34 (2014) nr. 3 pagina's 479-492
Jaar: 2014-01-28
Inhoud: Advanced neuroimaging contributes to a greater understanding of brain pathology following a traumatic brain injury (TBI) and has the ability to guide neurorehabilitation decisions. When integrated with the school-based psychoeducational assessment of a child with a TBI, neuroimaging can provide a different perspective when interpreting educational and behavioral variables relevant to school-based neurorehabilitation. School psychologists conducting traditional psychoeducational assessments of children with TBI seldom obtain and integrate neuroimaging, despite its availability. This article presents contextual information on the medical assessment of TBI, major types of neuroimaging, and networks of the brain. A case study illustrates the value of incorporating neuroimaging into the standard school-based psychoeducational evaluations of children with traumatic brain injury.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 19 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland